Visma vs Uniconta Regnskapssystemer

Hvilket Regnskapsprogram av Visma og Uniconta er Best Bilde av Håndbak

En nærmere titt på Visma og Uniconta regnskapssystemer – Hvilket er egentlig det beste?

Regnskap er en integrert del av enhver virksomhet. Uten en regnskapsfører vil virksomheten din få alvorlige problemer med loven på grunn av skatteunndragelser. Siden det har vært flere tilfeller av hvitvasking og stjeling fra regnskapsførere fra deres eget selskap, er det viktig å finne en metode for å løse alle dine skatte- og finansproblemer, slik at du kan fokusere på forretningsmessige mål.

60% av alle eiere av små bedrifter er ikke veldig kunnskapsrike om regnskap og økonomi, noe som betyr at de kan pålegges bøter inkludert monetære tilbakebetalinger eller enda verre… fengsel. Derfor har 64,4% av små bedrifter tatt i bruk programvare for å hjelpe seg med forretningsprosesser og for å styre økonomien.

Både Visma og Uniconta har meget gode regnskapsløsninger på markedet for små bedrifter, startups, frilansende regnskapsførere og uavhengige regnskapsfirmaer. De tilbyr verktøy som håndterer fakturahåndtering, journalføring, beregning av skatt, moms overvåking av salg, lagerstyring og mer.

Alt innebygd ved hjelp av et Enterprise Resource Planning System (ERP System) som integrerer alle funksjoner som brukes av forskjellige divisjoner i bedriften din, slik at virksomheten din får tilgang til den samme informasjonen samtidig. Med synkronisert rapportering og automatisering i stedet for å vedlikeholde og søke gjennom separate databaser og regneark, slik at alle forretningsavdelingene dine kan fullføre oppgavene sine raskere og nøyaktig.

Her er en grundig gjennomgang av både Visma og Uniconta regnskapssystemer:

VISMA

Hvem er Visma

Visma er et norsk selskap som leverer forretnings- og regnskapsprogramvare. I mer enn 15 år har Visma levert forretningsløsninger, og har nylig flyttet inn i skyen. Dette kobler sammen team og data i hele organisasjonen, og støtter automatisering og integrering av forretningsprosesser, samt fremmer mer effektive arbeidsstrategier for å ligge foran konkurransen.

Visma tilbyr tjenester inkludert regnskap, fakturering, lønn og rapportering, kompatible med tredjepartssystemer og tilbyr tilpasningstjenester, og gir en omfattende løsning for alle dine regnskapsbehov.

Oversikt over fordelene med Visma:

Regnskapsprogram i Skyen

Skyen

Med Vismas nylige flytting til skyen er flere funksjoner tilgjengelige på nettet, noe som reduserer virksomhetens IT-kostnader og overhead.

Dette sikrer at Vismas eAccounting-plattform alltid er oppdatert, med den siste utgivelsen, og sparer tid siden du slipper å kjøre store oppdateringer på systemet ditt samt å lære opp dine ansatte. Man senker IT-kostnadene ettersom bedriften din ikke trenger å kjøpe nye dyre systemer og utstyr ved å bruke ressursene i Vismas skyplattform.

Sikkerhet

Vismas skybaserte eAccounting-system bruker tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å sikre at dataene dine er beskyttet mot tap, misbruk og uautorisert endring.

Ved å bruke tofaktorautentisering som et annet lag med sikkerhet, i samsvar med nasjonale og internasjonale lover som ISO-standarder og EU-direktiver, gir dette trygghet til alle virksomheter som bruker regnskapsløsningene til Visma.

Siden alle dataene dine er i skyen, vil regnskapet ditt beskyttes mot DDoS angrep og avlytting eller tukling av overførte data, med dataene dine automatisk sikkerhetskopiert ofte. Det tilbys også 24/7 support for eAccounting-plattformen, som sikrer at du alltid kan få tilgang til programvaren deres.

Skalerbarhet

Vismas regnskapsløsning er skalert for å passe til dine unike forretningsbehov, med hver funksjon designet for dine fremtidige behov, og introduserer nye brukere eller moduler når det er nødvendig. Med en forutsigbar månedlig betalingsplan, betaler man for antall brukere og tjenester som bedriften trenger. Når bedriften vokser og blir smidig, kan Visma være med på å tilpasse seg bedriftens utfordringer og behov.

Forretningsinnsikt

En av de beste funksjonene som Visma tilbyr, er data- og analyseplattformen. Med tredjepartsintegrasjoner tilgjengelig, kan virksomheter bygge en tilpassbar analytisk løsning som tilfredsstiller dine behov.

Funksjoner som banksaldo, fakturaer og regninger er tilgjengelige for å overvåke i sanntid som kan sammenlignes over alle tidligere år, slik at bedriften din kan ta gode kritiske beslutninger med høy nøyaktighet, noe som resulterer i vekst for selskapet ditt.

Oversikt over Visma-funksjoner:

Regnskapsprogram med CRM

CRM og Salgsautomasjon

Visma styrer hele salgsprosessen. Sporer fremdriften for alt salg i en hvilken som helst fase av salgsprosessen, og lager prognoser for fremtidig salg.

Prosjekt- og ressursstyring

Designe, planlegge og overvåke personell for å følge med på aktiviteter, salg og forslag.
Alle dataene settes inn i analysen, slik at du kan lage enkle rapporter og administrere alle faser av salg. Bruk tidligere informasjon for å få en bedre forståelse av marginer, timer og planlegging, optimalisere arbeidet ditt, salgsprognosen og realistiske salgsresultater.

Automatisert fakturering

Å forstå salgs- og kundeforholdene kan forbedre effektiviteten i inntektsstrømmene dine og spare tid ved å gi faktiske tilbakevendende fakturaer til kundene.

Rapportering

Omfattende salgsprognoseplattform som kan estimere fakturaer og finne områder som kan optimaliseres for å øke inntektene.

UNICONTA

Hvem er Uniconta

Uniconta er en modulær, fleksibel ERP-løsning som gjør det mulig å tilpasse dine forretningsbehov. Kombinere tradisjonelt papirbaserte forretningsfunksjoner i integrerte programvare arbeidsflyter. Integrer sømløst, bygd på populær Microsoft-teknologi som enkelt og greit passer inn i IT-økosystemet ditt.

I likhet med Microsoft er den installert på PC-en med alle dataene som er lagret i skyen, slik at du får tilgang til informasjonen din med maksimale hastigheter uten ventetid. Ikke avhengig av nettlesere som låser deg, mister dataene dine eller kobler deg fra nett.

Med over 13 moduler for bedrifter, vil du alltid finne en ERP-løsning som tilfredsstiller bedriftens behov.

Oversikt over fordelene med Uniconta

Skyen

Uniconta kjører i skyen som en webapp i stedet for et nettsted. Fordelen med å bruke webapper er deres lave datalagring og bruk, perfekt for selskaper som har nettverk med lav båndbredde, eller som trenger lynhastigheter for å få tilgang til appen sin. Gir ingen forsinkelser når du legger inn informasjon, med oppdatering av bakgrunnsdata som oppdaterer dataene dine umiddelbart i bakgrunnen mens du jobber.

Uniconta er mobilvennlig og oppfører seg som en telefonapplikasjon, og betyr at den er kompatibel på tvers av plattformer som kan lastes ned til telefonen din umiddelbart, uten at du trenger tilgang til App Store / Play Butikk.

Med de inkluderte fordelene med skyens sikkerhet og fleksibilitet, tilbyr Uniconta en unik kontoløsning som fungerer for bærbare datamaskiner, nettbrett og smarttelefoner, og kobler sammen regnskapssystemet ditt effektivt i hele selskapet.

Regnskapsprogram med Microsoft Integrasjon

Microsoft integrasjon

Uniconta er bygd av tidligere ERP-systemer med Microsoft-teknologier. Integrert sømløst med populære Microsoft-applikasjoner som passer perfekt med ditt nåværende IT-system. Perfekt for å jobbe med forskjellige selskaper eller skape et effektivt nettverk i bedriften.

Uniconta er installert på PCen din med alle dataene som er lagret i skyen, og gir deg maksimal opplasting og tilgangshastigheter, noe som øker dine arbeideres mobilitet da det ikke er noen ventetider. Dette vil gjøre virksomheten din uavhengig av nettlesere som låser deg, mister dataene dine eller kobler deg fra nettet.

Rask og brukervennlig

Uniconta fokuserer på rask tilgang, sikker og brukervennlig regnskapsløsning designet for små til mellomstore bedrifter.

Innebygd sky og integrasjon med Microsoft-tjenesten gjør det enkelt å integrere med flere apppartnere, slik at du kan lage tilleggsløsninger og tilpasning som passer dine behov og krav.

Det er enkelt å navigere i dashbordet som støtter alle mobile, nettbrett og stasjonære datamaskiner, og sikrer at alle nivåer av IT og regnskapserfaring effektivt kan bruke applikasjonene våre.

Oversikt over Uniconta-funksjoner

13 moduler

Uniconta tilbyr 13 moduler som er tilpasset for å passe til bedriftens løsning.

Her er en oversikt over 8 av hovedmodulene som virksomheter bruker:

Hovedbok

Tilbyr multiselskaps-, flerspråklig, flervalutakontosystem. Automatiske oppdateringer om valutakurser som aksepterer både lokale og utenlandske valutaer. Bygg rapporter for å analysere og manipulere for å optimalisere effektiviteten til virksomheten din og finne områder der du kan øke inntektene ved å bruke uposterte journalposter og rapporter.

Kunder

Innebygd full salgs- arbeidsflyt som gir tilbud, salgsordrer og fakturaer som kan sendes umiddelbart. Deres unike abonnementsadministrasjon tillater tilbakevendende fakturaer med tilpassede maler sendt til hver kunde.

Leverandører

Leverandør

Lagre all leverandørinformasjon som gir en oversikt over leverandørdata, inkludert frakt- og avgiftsbeløp per vare og import av elektroniske UBL-filer mottatt fra leverandører.

Beholdninger

Behandle og overvåke økonomiske og fysiske beholdninger. Fra innkjøp og salgsledelse, sett minimum til maksimalt kjøp og salgsmengde. Funksjoner som er tilgjengelige i Inventory-modulen er komponentlister, batch and serienummering og enhetskonverteringer.

Prosjekter

Full integrasjon med hovedbok, kunde-, leverandør- og varelager-moduler som gjør at bedriften din får full oversikt over virksomheten. Inkludert kostnader, inntekter, timeforbruk på hvert prosjekt som kan sammenlignes med tidligere jobber, og gir deg analyser og rapporter for å finne ut om prosjekter er lønnsomme og eller underpresterende.

Produksjon

Produksjonsmodulen lar virksomheten se produktlinjene og materialene som brukes i produksjonen. Disse detaljene kan lagres for fremtidig bruk som en mal som kan kopieres når du oppretter nye ordrer.

CRM

CRM-modulene lar brukerne kategorisere potensielle, nåværende og andre kunder i lister, filtrere gjennom interesser og kjøpte produkter. Opprette enkle målrette markedsførings- og e-postkampanjer som annonserer til dine ideelle kunder.

Dashboard Uniconta

Dashbord

Uniconta kombinerer alle modulene og deres data sammen, og gir omfattende rapporter og analyser som lar deg lage enkle rapporter og administrere alle faser av salg. Bruk tidligere informasjon for å få en bedre forståelse av marginer, timer og planlegging, optimalisere arbeidet ditt, salgsprognosen og realistiske salgsresultater.

Konklusjon – Så hva er egentlig beste regnskapssystemet – Visma eller Uniconta?

Både Uniconta og Visma er utmerkede ERP Systemer for små til mellomstore bedrifter. Disse tjenestene gir en rekke forskjellige alternativer som passer bedriftens behov, forskjellen er at Uniconta gir unike abonnementer som bedriften trenger uten tilleggsfunksjoner, og er betydelig rimeligere på pris enn Visma.

Med Uniconta sin integrasjon med Microsoft-tjenester og andre applikasjoner, gir det bedre brukervennlighet for eksisterende brukere, noe som reduserer tiden til å omskolere seg og lære et nytt regnskapssystem.

Når det gjelder pris, funksjonalitet og hastighet, er Uniconta det beste valget for små til mellomstore selskaper.

VISMA.net ERP:

Komplett ERP System
Skylagring
Ingen PC Klient
Etablering kr 5250,-
Dyrt (Fra 2600,- per mnd inkl. alle moduler)

Uniconta ERP:

Komplett ERP System
Skylagring
PC Klient
Etablering 0,-
Rimelig (Fra 900,- per mnd inkl. alle moduler)

Akkurat nå kan du få prøve Uniconta i 30 dager ved å fylle ut skjemaet nedenfor. (Er dette ikke noe for deg og din bedrift betaler du heller ikke noe.)

Rull til toppen