Regnskapsprogram – 3 Gode Tips

Regnskapsprogram - Rapportering 3 Gode Tips Illustrasjonsbilde PC

Regnskapsprogram – 3 Tips for å Få Informasjonen du Trenger

Uansett størrelsen på virksomheten din, må regnskapsprogramvare være en integrert del i styringen av økonomien. Naturligvis er utvalget av programvarepakker som er tilgjengelig i disse dager stort, og du må finne en balanse mellom noe som kan håndtere dine behov, mens den er så enkel å bruke som mulig. Men uansett hvilket regnskapsprogram du velger, må du huske at alle pakker skal tillate deg å få frem den informasjonen du trenger uten problemer. Hva er bra med et system som bare lar deg trekke ut informasjon som rapporter og andre dokumenter, med bare dataene de har ansett som verdifulle? Vurder disse 3 tipsene for å skaffe deg informasjonen du trenger, og på en slik måte du vil ha den.

#1 Tips – Tilpassbare Rapporter i Ditt Regnskapssystem:

Mens mange regnskapssystemer inkluderer en rekke standardrapporter, er de vanligvis veldig generelle for å tilfredsstille massenes behov. Hva skjer hvis du vil inkludere et tilleggsfelt? Eller hva med hvis du heller vil ha to kolonner med informasjon omgjort? Det er best å kunne se hva du og ledergruppen din ønsker å se i regnskapet. Se etter et system som lar deg ta en av standardrapportene deres og legge til, fjerne eller flytte informasjonsfelt slik du vil se den. Lagre deretter den reviderte rapporten slik at du kan kjøre den nøyaktig den samme fra måned til måned, og gi alle de som ser rapportene en jevn oversikt over den viktige økonomiske informasjonen. Finansiell informasjon er rett og slett for viktig til å overlate dataene du henter frem til skjønn av de generelle rapportene i systemet ditt.

# 2 Tips – Drill ned til Opprinnelige Kildeoppføringer:

Når du bruker rapporteringen i regnskapssystemet ditt, kan det drille ned til opprinnelige kildeoppføringer være et ekstremt nyttig verktøy. Når du er i en rapport, kan du ha et spørsmål om hva som utgjør et tall eller hvordan det tallet ble beregnet. Å drille ned til den opprinnelige kilden eliminerer trinnet med å måtte gå inn i en full redigeringsfunksjon eller kjøre en annen rapport. Dette hjelper deg med å holde informasjonen nøyaktig, samtidig som det lar deg gjøre endringer raskere og mer effektivt.

# 3 Tips – Avdelingsrapportering i regnskapsprogrammet:

Kaster eller stapper du ofte dine personlige kontanter i lommeboken eller vesken i hulter og bulter? Nei, du bretter sannsynligvis opp sedlene dine og organiserer dem kanskje etter verdi. Hvis du måtte søke etter og rette ut krøllede pengesedler hver gang du ville kjøpe noe, ville det ta lang tid og ærlig talt ville dette bli pinlig i køen på Rema 1000 for eksempel. Dette er likt med å organisere transaksjonene dine i din regnskapsprogramvare. Å sette opp og spore informasjon etter avdeling hjelper deg med å forstå økonomisk informasjon om hver av avdelingene dine, slik at du har en mer solid ide om hver avdelings suksess og hvor forbedring kan være nødvendig. I stedet for å se all finansiell informasjon sammen, kan den deles opp og lettere forstås.

Til slutt:

Når du er i stand til å trekke informasjonen ut av programvaren din enkelt, kan du bruke mindre tid på å analysere og mer tid på å forbedre og flytte bedriften fremover. Bruk analyseverktøyene i regnskapsprogramvaren din for å hjelpe deg med å få den informasjonen du trenger, på nettopp den måten du trenger og ønsker å se den.

Rull til toppen